تیم شما در تنگنا است. چگونه می توانید آنها را برای خلاقیت بیشتر تشویق کنید؟

1-آنها را به چالش بکشید
یکی از راه‌های برانگیختن خلاقیت این است که تیم خود را با وظایف، اهداف یا سناریوهای جدید به چالش بکشید که آنها را مجبور می‌کند خارج از چارچوب فکر کنند. به عنوان مثال، می توانید از آنها بخواهید که یک شعار ایمنی، یک چک لیست ارزیابی ریسک، یا یک طرح احتمالی برای یک موقعیت فرضی ارائه دهند. اطمینان حاصل کنید که چالش مرتبط، واقع بینانه و قابل دستیابی است، اما همچنین آنها را وادار می کند تا مهارت ها و دانش خود را گسترش دهند. من معتقدم که همه می توانند در فعالیت های خلاقانه در یک تیم شرکت کنند. اطمینان از دو نکته کلیدی بر عهده رهبر است. اولین و اساسی، ایجاد یک محیط کاری است که در آن کارکنان احساس آزادی داشته باشند و بتوانند نظرات خود را بدون ترس از انتقام به بحث بگذارند. به طور معمول، خود فعالیت های خلاقانه از قبل احساس تعلق و بهره وری را برای کارمند به ارمغان می آورد. و نکته دوم شناخت کارمند زمانی است که آنها مشارکت مثبتی داشته باشند.

2- تشویق به همکاری

یکی دیگر از راه‌های تقویت خلاقیت، تشویق به همکاری میان اعضای تیم است. کار با هم می تواند به آنها کمک کند تا ایده ها را به اشتراک بگذارند، از یکدیگر بیاموزند و راه حل های متنوع و خلاقانه تری تولید کنند. می‌توانید با ایجاد تیم‌های متقابل، سازماندهی جلسات طوفان فکری یا استفاده از ابزارهای آنلاین مانند Google Docs یا Miro، همکاری را تسهیل کنید. اطمینان حاصل کنید که یک محیط حمایت‌کننده و محترمانه ایجاد می‌کنید که در آن همه می‌توانند مشارکت کنند و بازخورد بدهند.

3- آزمایش پاداش

راه سوم برای الهام بخشیدن به خلاقیت، پاداش دادن به آزمایش و یادگیری است. گاهی اوقات، تیم شما ممکن است از امتحان کردن چیزهای جدید یا مرتکب اشتباه کردن بترسد که می تواند خلاقیت آنها را محدود کند. شما می توانید با شناسایی و پاداش دادن به تلاش های آنها، نه فقط نتایج آنها، به آنها کمک کنید تا بر این ترس غلبه کنند. به عنوان مثال، می توانید موفقیت های آنها را جشن بگیرید، شکست های آنها را تصدیق کنید و بازخورد سازنده ارائه دهید. شما همچنین می توانید با تشویق آنها به تفکر در تجربیات خود، به اشتراک گذاشتن بینش خود و به کار بردن درس های خود، فرهنگ یادگیری ایجاد کنید.

4- ایجاد استقلال
راه چهارم برای تقویت خلاقیت این است که استقلال و انعطاف پذیری را برای تیم خود فراهم کنید. کنترل بیشتر آنها بر کارشان می تواند به آنها کمک کند که انگیزه، مشارکت و قدرت خلاقیت بیشتری داشته باشند. شما می توانید با اجازه دادن به آنها برای انتخاب پروژه های خود، تعیین ضرب الاجل های خود یا تصمیم گیری در مورد چگونگی تکمیل وظایف خود، استقلال ایجاد کنید. همچنین می‌توانید گزینه‌های انعطاف‌پذیری مانند کار از راه دور، داشتن ساعات کاری انعطاف‌پذیر یا استراحت در صورت نیاز به آنها ارائه دهید.


5 -با مثال رهبری کنید
راه پنجم برای افزایش خلاقیت این است که با الگوبرداری و الگوبرداری از رفتاری که می‌خواهید در تیم خود ببینید. می توانید با به اشتراک گذاشتن ایده ها، چالش ها و آموخته های خود به آنها نشان دهید که برای خلاقیت ارزش قائل هستید و آن را تمرین می کنید. همچنین می توانید کنجکاوی، گشاده رویی و تمایل خود را برای امتحان چیزهای جدید و درس گرفتن از اشتباهات نشان دهید. با داشتن یک رهبر خلاق، می توانید تیم خود را تشویق کنید تا از شما الگوبرداری کنند و همچنین خلاقیت را در آغوش بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *